Sikertörténetek

Kristóf története:

Fiam 6 éves korától  – 4 éven keresztül heti 1 alkalommal – jártunk  Zsuzsához fejlesztésre.

Kristóf 5 éves koráig – néhány szó kivételével – szinte semmit sem beszélt.

Többféle fejlesztésre is járt azelőtt, hogy Zsuzsára rátaláltam volna, de a folyamatos fejlődést és a sikert Zsuzsa módszere hozta meg. Kristóf 7 évesen kezdte az iskolát. Az 1. év végén még a szókészletét szegényesnek találták a tanító nénik, de utána végig kitűnő tanuló volt. Még a nyelvtan is jól ment neki, annak ellenére, hogy 6 évesen fogalma nem volt a mondatokról, a határozószavakról és a ragokról.  Nem csoda történt, hanem rengeteg belefektetett munka és Zsuzsa kiváló módszere hozott eredményt. Azóta sok év eltelt, Kristóf már egyetemista. Felsőfokon beszél angolul és norvégul ,  spanyolból pedig ötösre érettségizett.

G. Katalin és G. Kristóf

Ádám története:

A bölcsödéből négyéves koromban kerültem a Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Főiskola Gyakorló Logopédiai Óvodájába. Erre miért volt szükség? Értelmes szavakkal beszélni nem tudtam, mindössze mások számára érthetetlen hangképekkel kommunikáltam. Az óvodában a csoportfoglalkozások mellett egyéni foglalkozások voltak. Ezeket nekem Rudas Zsuzsa tartotta. Anyám szerint rajongtam Zsuzsa néniért. Otthon, ha valamint nem akartam megcsinálni, csak annyit mondott, hogy mit szólna Zsuzsa néni, ha ezt elmondaná neki. Erre szó nélkül megcsináltam mindent.

Az egyéni foglalkozások keretében kis figurák és képek segítségével tanultam a tárgyak nevét, a szavakat. Így tanult szókinccsel rendelkeztem. Az első évben tartott anyáknapi ünnepségen viszont már pár soros verset mondtam, melyről anyu nem is tudott. Örömében sírva fakadt.

Az iskolával szerencsém volt, mert a körzeti általános iskolában volt logopédiai osztály, így az első két osztályt így végeztem. Ezután rendes iskolai oktatásban tanultam és semmilyen követelmény könnyítés nem volt. Voltak könnyebb és nehezebb tárgyak, főleg memorizált anyagokkal voltak problémáim.

Érdekelt az elektronika, az informatika, ezért ilyen típusú középiskolába jelentkeztem. Itt már idegen nyelvet is kellett tanulni, ami nem ment. Az iskola javaslatára a kerületi szakvizsgálat egyes rövid és hosszútávú memória problémákat, és enyhe diszlexiát diagnosztizált. Javaslatuk alapján felmentést kaptam idegen nyelv tanulásból, valamint magyar és történelem tantárgyakból nem kellett írásbeli érettségit tenni, helyette két szóbeli tételt kellett teljesíteni.

Érettségi után felvételt nyertem a Dunaújvárosi Főiskolán meghirdetett levelező tagozatú felsőfokú szakképzésre, melynek elvégzése után villamosmérnök-asszisztens végzettséget szereztem.

Az érettségi óta költségvetési szervnél informatikai üzemeltetéssel foglalkozom

B. Ádám

Bori története:

Kedves Zsuzsa,nagyon kedves emlék vagy a Borival töltött fejlesztési igyekezetünkben.

Bori csecsemőkorban agyhártyagyulladást kapott, ezért jelentős mozgásszervi, beszédfejlődési és mindenféle “disz”problémái lettek.

(diszgráfia,diszlekszia etc.). Alig tudott járni, 3 éves koráig nem beszélt, utána nagyon érthetetlenül- így kerültünk Hozzád.

Folyamatos fejlesztése végül eljuttatta egy érettségiig, igaz matekból és idegen nyelvből felmentve, de magyar, biológia,történelem,

számítástechnika,földrajz meglett. Elvégzett 2 OKJ-s dajkaképzést, először bölcsödei, majd óvódai dajka lett.

Dolgozott is egy évet a Covid kitöréséig szerződéses megbízással.

A mozgásán a sok gyógytorna és két korrekciós bokaműtétje rengeteget segített, de aki figyelmes, észreveszi a jobb oldalának lemaradását,

mindenesetre nem feltűnő, hétköznapi életét nem zavarja.

Na ennyit, arról honnan hova.

Veled kapcsolatban bennem csak a végtelen türelmed, a fejjel lefelé való írás és rajzolás elképesztő képessége és a számomra addig

elképzelhetetlen óriási nyitott “Á” hang látványa ragadt meg. Nagyon megszerettünk, és ezért Dani fiunkat is hozzád vittük hadarása miatt,

erre Te közölted, hogy vagy 10 hangja hiányzik :). Ő is járhatott hozzád egy évet…

 

köszönjük munkádat, csudajó volt a gyerekeinket Hozzád hordani 🙂

Viktor és M.Bori

Flóra története:

A lányom, akit 2 és fél éves korában diszfáziával diagnosztizáltak, idén 21 éves, és sikeres érettségi vizsgái után jelenleg gyógypedagógiai asszisztens képzésre jár. Ma is vannak tanulási, figyelési, kapcsolódási nehézségei, de halad, fejlődik és keresi az útját.

Honnan indultunk? A totális kétségbeesésből, a félelemből, hogy sohasem lesz önálló, sohasem fog egy épkézláb mondatot összerakni, nem fog tudni iskolába járni, nem lesz képes beilleszkedni.

Nem adtuk fel. Jártuk a fejlesztő helyeket, konzultáltunk szakemberekkel.

Rudas Zsuzsához szenzomotoros, beszédfejlesztő terápiára a gyermek 4 éves kora körül kezdtünk járni. Az a heti egy-két alkalom éveken át a fényt jelentette az életünkben. Zsuzsa felbukkant a folyosón, kijött a váróba a gyerekért, és mosolygott, vidám volt, bizalomébresztő. Egyszer beültem én is a foglalkozásra. Megható és szívderítő volt, ahogyan összedolgoztak a kislányommal: egyszerre volt jelen a humor, a komolyság és egyfajta bizalomra épült cinkosság. Értették és érezték egymást. Engem lenyűgözött Zsuzsa szakértelme, türelme, szelleme. Rám is terápiás hatással volt a derűje. Nem tudtuk, mi lesz az eredmény, meddig jutunk, de tudtuk, hogy csinálni kell, kitartani, következetesen és tudatosan fejleszteni.

Nem szépítem: végigtanultam a gyerekemmel a rettenetes közoktatást. Sem leányálomnak, sem habos tortának nem nevezném azokat az éveket, de végigcsináltuk. Köszönjük neked is, Zsuzsa néni!!!!

P- Katalin, anya

Attila története:

Kedves Zsuzsa! Köszönöm kérdésed a fogsorom jó, minden rendben van úgy tűnik. Vélemény a kezelésről: Zsuzsa nagyon kedves, segítőkész és támogató volt a kezelés alatt, örülök, hogy sikerült megoldanunk a problémát.

Attila, felnőtt paciens, 5 évvel a nyelvlökéses nyelés kezelése után

Yaxin története:

We are a  foreigner family living in Budapest, we are not the native speakers of Hungarian…

It was our great honor to have the opportunity to meet Rudas Zsuzsanna, a very professional and kind lady.

From the first time on, our daughter enjoyed Zsuzsanna’s lesson pretty much.

Not only because of there were so many different kinds of toys, but also the way of communications between them.

Everytime Zsuzsanna is always very patient in correcting every single mistake among our kid’s words.

Due to the Corvid-19, like all the other kids in Budapest, our daughter had to stay at home during the most of the epidemic period, perfectly missed almost the entire final year of her kindergarten ages…

With the help of Zsuzsanna, our kid’s language ability grows up, even during those days!

Now she is a pupil of a local elementary school, she had no problem in understanding others’ words and could express herself in Hungarian in most of the situations.

We really appreciate your great job and your professionalism, patience, kindness…

Thank you, Zsuzsanna!

Hope more and more foreign kids could have fun in learning Hungarian together with you!

Kevin&Cherry